Článek

Hrdinové: Geoff Crammond

8. 1. 2022

Není mnoho vývojářů, jejichž jméno by dokázalo prodat hru, ale Geoff Crammond mezi ně určitě patří. Svými legendárními závodními hrami si na přelomu tisíciletí zajistil mezi příznivci realistických simulátorů takové renomé, že se jeho jméno stalo součástí oficiálního názvu podobně jako v případě Sida Meiera.

Ale nepředbíhejme. Crammond svou kariéru herního vývojáře začal tak jako řada jiných zvídavých počítačových kutilů. Byl programátorem ve velké telekomunikační firmě a lákalo ho vytvořit si vlastní letecký simulátor. Na počítačové výstavě si objednal tehdejší BBC Micro (zbrusu nový počítač mu dorazil až po půl roce) a za tři měsíce (to zmiňuju schválně, viz dále) vytvořil klon Space Invaders. Tím zaujal vydavatele Acornsoft, díky němuž mohl věnovat další rok vývoji na svou dobu špičkového simulátoru Spitfiru s realistickým letovým modelem. Práce ho zcela pohltila, ale na hře pracoval po večerech, o víkendech a o dovolených, což nesla nelibě manželka i tehdejší zaměstnavatel. Po dokončení Aviatoru dostal nabídku vytvořit pro Acornsoft závodní hru sponzorovanou týmem Formula 3 a spolupracovat při tom s jezdcem Davidem Huntem, bratrem šampiona F1. To byl velmi důležitý moment – jednak proto, že ani na vteřinu neváhal jít do rizika a změnit kariéru. A pak proto, že se tím dostal k žánru závodních her, aniž by sám jakkoliv sledoval motoristický sport.

Obsah pro předplatitele

Tento článek je pouze pro předplatitele.

Chcete číst dál a mít přístup k dalším příspěvkům této publikace?

Předplatit od 120 Kč