Článek

Hrdinové: Goichi Suda

20. 10. 2021

Také za videohrami jsou fascinující osudy. Osudy skutečných lidí, bez jejichž vize, invence, kreativity a často i velké odvahy, by nemohla vzniknout jedinečná díla, která bořila hranice a bavila davy. Na rozdíl od filmu, hudby nebo literatury se u her hovoří o jejich tvůrcích viditelně méně. Skromným cílem nepravidelného seriálu "Hrdinové" je to změnit.

Goichi Suda. Nic vám to neříká? Možná ho znáte spíš pod přezdívkou Suda51, která vznikla překladem jeho jména. Go je 5, ichi 1. Punkový vývojář je jednou z nejcharismatičtějších a současně nejkontroverznějších postav herního vývoje. Za sebou má fascinující bezmála třicetiletou kariéru počínaje skromnými počátky na wrestlingových hrách pro SNES až po vedení vlastního studia Grasshopper Manufacture a vývoj autorských (a velmi specifických) her jako Killer7 nebo No More Heroes.

Dnes třiapadesátiletý Suda je skutečně nekonformní a svérázný vývojář, který se nebojí jít proti svým hráčům i kolegům, aby naplnil svoji vizi. Snad i proto nejspíš nepřekvapí, že před hrami zhruba rok pracoval v pohřebním průmyslu. Naštěstí se pak zhlédl ve hrách a po krátké epizodě návrháře manuálu pro Segu začal vývojářskou kariéru na wrestlingové hře pro společnost Human Entertainment. Šlo o třetí díl, který měl být poslední, ale prodával se tak dobře, že dostal svolení k vývoji dalšího dílu. A to s tím, že si s ním může dělat, cokoliv se mu zlíbí. Suda nelenil a vymyslel do jinak obyčejné hry dnes už legendární filozofický příběhový režim, ve kterém si hlavní hrdina na konci vezme život. Od fanoušků následoval shitstorm. Nikoliv poslední.

Obsah pro předplatitele

Tento článek je pouze pro předplatitele.

Chcete číst dál a mít přístup k dalším příspěvkům této publikace?

Předplatit od 120 Kč