Článek

Newsletter #128: Bang

20. 5. 2024

Když jsem v sobotu začal psát nový newsletter, spokojeně jsem si sám pro sebe říkal, jak rychle mi to tentokrát půjde od ruky. Čekal jsem, že to budu mít „z krku“ mnohem rychleji než minule, ale chyba lávky. Jakmile jsem se zanořil do zpráv a aktualit, začalo se toho objevovat víc a víc. A samé důležité věci! Call of Duty v Game Passu, nový Assassin’s Creed, vydání GTA VI, nová hra Valve a tak dále. Takže mám hotovo zase až v pondělí. Já mám nyní konečně fušku za sebou, vy to teď ale musíte přečíst.

více

Host: Viktor Bocan | A zase další designový díl. Řeč bude hlavně o point-n-click adventurách. Ty už dnes Viktor nemá zrovna v lásce a považuje je za přežité. A já na ně naopak nedám dopustit dodnes, to asi z nostalgie. Společně řešíme jejich konzervativní design, problematiku obtížnosti nebo klíčovou důležitost příběhu a samozřejmě dojde i na Horké léto.

více

Host: Peter Adamondy a Peter Nagy | Udělat bojovku je pořádně zapeklitý úkol a zvolit si tenhle specifický žánr s náročnými zákazníky na v podstatě první projekt, to je cesta k vyhoření. A taky že k němu došlo. Jenže konec dobrý, všechno dobré, nakonec se studiu Triple Hill Interactive pod vedeném Petera povedlo hru dokončit do stavu, za který by se nemuselo stydět ani mnohem větší studio. Je vlastně neuvěřitelné, co v pěti lidech dokázali. Hra vychází zítra a vy si poslechněte rozhovor, kde se dozvíte detaily o ní samotné i o jejím vývoji. V bonusové části je také druhý rozhovor s druhým Peterem, který jako zástupce vydavatele mluvil o marketingu a složité situaci s vyplácením původního vydavatele.

více
Článek

Newsletter #127: Hi-Fi

13. 5. 2024

To byl panečku týden! Herní weby se věru nenudily, zvlášť pokud se nevyhýbají indie hrám. Níže si shrneme všechny aktuality i nové hry (alespoň ty, které za shrnutí stojí), připravím vás na týden budoucí a samozřejmě doporučím i zajímavé texty nebo videa. Z pochopitelných důvodů se tentokrát k některým zprávám trochu rozepíšu, tak už neztrácejme čas a pusťme se do toho.

více

Host: Ivan Buchta, Jan Kavan a Vojta Peterek | 23. února proběhlo v brněnském Kumstu první živé natáčení mého podcastu, kde jsem s hosty diskutoval na téma tvorby herních světů. Světy jsme probrali z řady různých pohledů od inspirace a kreativity přes jejich věrohodnost a vizuální styl až po přímou souvislost s hratelností a designem nebo i atmosférou. Hosté mají díky svým specifickým zkušenostem (Arma, Someday You'll Return a Gray Zone: Warfare) dost odlišné know-how a nebáli se ho sdílet. V závěru pak došlo i na řadu otázek z publika. Natáčení se nám protáhlo a výsledkem jsou bezmála tři hodiny diskuze.

více

Host: Martin Bartkovský | Už dlouho smutně sleduju, jak se mainstreamová média věnují, resp. spíše nevěnují, videohrám. Naposledy tento nedostatek naplno odkrylo oznámení Kingdom Come: Deliverance 2. Jedním z mála tradičních médií, kteří se tématu věnovaly, byl Reflex a právě s jeho šéfredaktorem jsem celou problematiku probral. Varuju, že jsme nedošli k ničemu objevnému. Ale kdo ví, třeba to bude zrovna naše diskuze, která mainstreamová média (nebo alespoň jejich část) inspiruje ke změně.

více
Článek

Newsletter #126: Double

5. 5. 2024

Minulý týden jsem vám dal pokoj a newsletter vynechal. Stalo se tak během dvou a půl let existence tohoto projektu vůbec poprvé a nebudu vám lhát, docela se mi to zalíbilo. Ale teď už mi to zase nedalo a posílám vám dvojitou dávku informací, kdy se snažím zpětně pokrýt i události předchozího týdne, byť trochu stručněji. Stejně tak u her a odkazů na zajímavé články a videa je toho pochopitelně více. Tak pozor, ať nepřehlédnete nic důležitého.

více

Host: Daniel Krásný | Je tu nová série věnovaná autorům herních časáků. Prvním hrdinou je Dan Krásný, který psal do SCORE od roku 2006. Zavzpomínal na své začátky (bylo mu tehdy 15 let!), vytáhl pár zábavných historek a taky prozradil, co dělá dnes. Napsal knihu. A skvělou!

více

Host: Jan Jileček | A máme tu dalšího solo vývojáře, který se nebál pustit Unreal Engine a vstoupit se do tajemných "backrooms". Jeho hra je venku týden a je poměrně úspěšná. Vás čeká rozhovor s tradičním představením hry, vyprávění o procesu jejího vývoje a sdílení spousty zkušeností.

více

Host: Lukáš Grygar | Herní publicista (Level, Games), moderátor podcastu (Quest), muzikant (Pris), novinář (Forbes) a určitě ještě mnohem víc. Taky je to ale přemýšlivý hráč, který o hrách vždycky uvažoval (a psal) velmi zajímavě. A proto jsem si ho pozval jako dalšího respondenta do série Pět životních her.

více